pondělí 11. listopadu 2013

Milion sluncí

autorka: Beth Revis
nakladatelství: Cooboo
vydáno: 2012/11
počet stran: 368
2.díl trilogie Vesmír

Anotace:
Celé Universum je jedna velká lež. Když se to jeho obyvatelé dozvěděli, rozpoutal se chaos. Jsou to už tři měsíce, co Amy odpojili. Kam se podívá, všude stěny, už tři měsíce. Syn se ujal velení lodi a rozhodl se skoncovat s Phydusem a přestat svým lidem lhát. Jenže ani on nezná celou pravdu, a když spolu s Amy začínají zjišťovat, co všechno jim zatím zůstalo utajeno, je jasné, že před sebou mají dlouhou cestu, na níž si každý krok musí tvrdě vybojovat. Jak to bude dál s Lodí mezi hvězdami?



Od té doby,  co se Amy probudila, uběhly už 3 měsíce. Vlády se ujal Syn, po smrti Otce a rozhodl se vládnout bez Phydusu. Akorát si uvědomuje, že když Phydus proudil ve všech tělech na Universu, bylo všechno snazší. Lidé se začínají bouřit a to jediné, co loď potřebuje je, aby se klesala produktivita a aby se lidé pomalu do jednoho zabíjeli. Zabrání tomu nebo budou muset zavést vládu opět s Phydusem? 
Také se pomalu dozvídají pravdu o lodi. Vzkazy které jim nechal Orion, který jako jediný znal pravdu a  který je už nějaký ten čas zmrazený v Kryoboxu, přenechal rozhodnutí na Amy. Rozhodne se správně nebo bude loď opět platit za chybu někoho jiného?





Názor:
Jediné, co na knížce je nejpozitivnější, je stoprocentně obálka. Je pěkně zpracovaná a k celé trilogii se hodí asi nejvíce. Samotný příběh je hezky vymyšlený, ale šíleně zdlouhavý. Ale to negativní teď přijde, protože už mě nenapadá nic moc pozitivního, takže jdeme na to. Asi první co mi na knížce vadilo bylo střídání postav, protože tady jsem se v tom už vůbec neorientovala. V prvním díle této trilogii mi to celkem vyhovovalo, ale tady už jsem si rvala vlasy, když se po stránce měnily postavy. Nechápu, jak se mi to mohlo líbit v prvním dílu, protože tady jsem se v tom hrozně ztrácela. Dalším mínusem bylo slova "xakru" a "chucpe" poslední, co mi chybělo bylo "supr čupr" a už bych s tou knížkou asi práskla o zem! Byla jsem asi na padesáté stránce a myslela jsem, že tu knížku v životě nedočtu. 


Žádné komentáře:

Okomentovat