pátek 14. března 2014

Pád

Autor: Lauren Kate
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2011/8
Počet stran: 320

Anotace:
Některým andělům je souzen Pád...
Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé – v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a každý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného – a dává to jasně najevo –, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít.

Vlastní Anotace:
Lucinda Priceová právě nastoupila do školy (polepšovny) Meče a kříže, kam chodí samí podivíni. Všude zamřížovaná okna, oplocený areál, zákaz mobilů a vlastně zakázaná veškerá komunikace s okolním světem. A proto je Luce ráda, když se seznámí se ztřeštěnou Arriane, která ji provede školou a seznámí ji se zdejšími pravidly. Jedna věc ji ale upoutá nejvíc. Podivný kluk Daniel, který na ni ukáže prostředníček dřív, než by se s ní seznámil. S pomocí nové kamarádky Penn, o něm zjišťuje informace, odkud vlastně pochází, ale ty jí moc nepomůžou. Proto se Luce vydává na sólový průzkum a začíná ho špehovat, aby se utvrdila v tom, že ho odněkud zná. Dosud si nemůže vzpomenout odkud. Mezitím se objevuje Cam - milý, přátelský hezoun, který má o Luce očividně zájem. Ale co když Daniel s Camem nejsou ti, za koho se vydávají? Jaká tajemství skrývají?

Názor:
Knížka začíná velmi zajímavě, tajemný prolog dává knížce to, po čem bych nechtěla knihu odložit. Akorát, že pěkným prologem vše končí a začíná jedna velká nuda. Tuhle knížku jsem četla skoro tři týdny. Pak jsem ji ale odložila, protože nic tak hrozného jsem nečetla snad nikdy a radši jsem začala číst jinou, abych si trochu zlepšila náladu. Lucinda je akorát pitomá káča, kterou bych na místě uškrtila. Vlastně v celé knížce jí jde jenom o tohle - 
,,Nemůžu se rozhodnout, kterého vlastně chci! Cam je sice milý a pozorný hezoun a dává mi najevo, že se mu líbím, ale Daniel mi zase dává najevo, jak ho štvu a že nemá zájem, ale já ho miluji, takže koho si mám vybrat?" 
To je vlastně celá pointa knížky. Už dlouho mě hlavní postava tak nezklamala. Tohle byl extrém. Já prostě nedokážu pochopit myšlení i chování Luce. Sledovat kluka kamkoliv se pohne? Možná kdyby jí bylo 12,  tak to by se ještě dalo nějak pochopit, ale když jí je 17...

Dalším nedostatkem byl děj, který neměl logiku, ani spád. Kostel předělaný na bazén a tělocvičnu, náramky, které za neposlušnost rozdávají elektrické šoky. Nevěřícně jsem do té knížky koukala, protože buď nad tím člověk brečí nebo se směje (ale ne tomu, že by ho to nějak pobavilo, spíš jak je to nerealistické). Pro mě půlka knížky zůstala uvězněná na bodu mrazu, až tím koncem se trošku polepšili. Řekla bych, že se spisovatelka snažila čtenáře navnadit na další díly, protože nebýt toho konce, tak bych si další díly nepřečetla ani za nic, ale protože chci vědět jak celá série dopadne, tak si ty další díly přečtu, ale už dopředu si od nich vůbec nic neslibuji. Po přečtení Pádu jsem zjistila, že je to zatím nejhorší andělská série, kterou jsem kdy četla.

Nejlepší postava, která tam byla (spíš jediná normální) byl Cam. Asi největší pohodář, ale na konci mi začal lézt na nervy taky. Když Luce posílal pořád všelijaké dopisy s tím, aby se sešli, tak mi to přišlo celkem vtíravé a přehnané.

Daniel..typicky vykreslený kluk, kterým je Luce posedlá. Ze začátku jsem ho neměla ráda, ale až pak asi 40 stránek do konce jsem ho vyměnila za Cama, který se začal chovat vážně divně. Ale Danielovo nekonečné rozhodování, jestli Luce rád má nebo zase ne, mi přišlo přitažené za vlasy. Jednou na ni ukáže prostředníček, pak se zase o ní popere v knihovně, to mi moc normální nepřijde.

A Luce? Myslím, že když jsem napsala, že je to pitomá káča, tak to mluví za vše. Rozhodně do téhle hlavní hrdinky jsem se nedokázala vžít, protože všechno dělala úplně jinak, než bych to udělala já. Proč Daniel? Proč ne Cam, který se jí celou dobu nabízel skoro až vnucoval?

Hodnocení:
O tomhle jsem dlouho přemýšlela a pořád nejsem na 100% rozhodnutá, ale ani 4 hvězdičky tomu prostě dát nemůžu, takže zůstanu na 3.

                                   
3/10




15 komentářů:

  1. U mňa táto séria stratila zájem po druhom diele :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě už u první :D Nejspíš už ani pokračovat nebudu :/

      Vymazat
  2. Mne sa táto séria vôbec nepáčila, niektoré momenty boli svetlé, ale to je všetko :D Ale donútila som sa prečítať celú sériu, pretože som bola zvedavá, že ako to skončí.. :D :D

    OdpovědětVymazat
  3. Pořád nejsem rozhodnutá, jestli pokračovat v téhle knižní sérii nebo už ne. Takže nejspíš uvidím podle okolností, ale že by se mi do ní nějak chtělo? To vážně ne :)

    OdpovědětVymazat
  4. docela odvážná recenze :D ,ale hádám ,že pravdivá slyšela jsem to už od více lidí !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně teda moc odvážná nepřijde! Já tady nehodlám někomu říkat, jak to bylo úžasné, dojemné a krásné, když se mi to vůbec nelíbilo....přeci nechceš, abych sem psala lež ne?

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Promiň, ale trochu to tak vyznělo :)

      Vymazat
    2. Jo v pořádku vyjádřila jsem se trošku dvojsmyslně :)

      Vymazat
  6. Jak tak čtu, tak bych tu knížku otevřela jen v momentě, kdy bycb v sobě měla hóódně alkoholu. :D jinak bych s tím asi praštila. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, že ani kdyby jsi byla totálně namol, tak by ses na tu knížku ani nepodívala :DD

      Vymazat
  7. Tuto knížku mám už na poličce několik měsíců. :) Jsem zvědavá, kdy se k ní dostanu. :)
    Ps: Máš skvělý blog! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ta knížka nesedla, třeba se ti bude líbit, protože jsou celkem rozdílná hodnocení, když koukám na blogy :) uvidíš..a jinak strašně moc děkuju :3

      Vymazat
  8. tuhle knizku mam doma, ale kdyz vidim to tvy hodnoceni, asi s ni jeste chvili pockam ... :-D diky za varovani :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono jak říkám, každý má na ni trochu jiný názor, uvidíš sama :D jinak vůbec nemáš za co :)

      Vymazat